vrijdag 17 februari 2012

Klein ladekastje in decoupage


Vind je het niet snoezig? Dit mini-ladekastje was van eenvoudig blank hout en heb ik een make-over gegeven. Met wat witte muurverf, mooi decoratief papier en modge podge is het een prachtig kastje geworden.

Dit is echt een project dat je zelf ook makkelijk kunt beetpakken. Het werkt ook goed op een theekistje, wijnkistje of ander klein houten kistje.



Ik gebruikte het prachtige papier van paperpad: My Mind's Eye - Lost & Found 2 - Blush
verkrijgbaar bij Creabest 




Ik koos ervoor om alleen grote vlakken te beplakken. Alle smalle randjes en de zijkanten van de laatjes verfde ik met muurverf warm wit. 


Knip of snijd een velletje papier op maat. De maat bepaal je het makkelijkst door het houten vlak op je vel te leggen en om te trekken met een potloodje.


Smeer het velletje aan de achterzijde in met modge podge (=decoupagelijm) en plak het op het houten vlak. Simpel!

Ik ben helemaal verliefd op de print met het vogelkooitje. Deze gebruikte ik daarom helemaal over de drie laatjes heen.



Ook op de binnenzijden van de laatjes paste ik de decoupage-techniek toe. 'Remembering' is van het paperpad van Prima Printery



Voor een groter project kun je de scrapbookvellen van dezelfde series gebruiken. 



Heb ik je kunnen inspireren?
Kijk dan thuis eens rond. Wat zou jij kunnen decoupageren (ehm... is dat Nederlands...? hihi)


Ik ben heel benieuwd wat jij van plan bent. Laat je het even weten? Reacties zijn van harte welkom!
En als je ook echt iets gemaakt hebt, stuur je ons dan een fotootje? 2forHomes@gmail.com

lieve groetjes,
Karin Joan



PS
Dear english reader,
soon we won't be posting in English anymore.
You can use the google translate button to read our posts in english or any other language.
But we hope you will keep feeling welcome on our 24Homes-blog.
love,
C&KJ

Wil jij voor ons deze enquete invullen? [het is anoniem]  Scroll naar beneden, kies de merken waar jij het meest van houd en klik dan onderaan op 'STEMMEN'

Kies jouw favoriete woonmerken







10 opmerkingen:

Marijke zei

Wat een talent! :) Hij is echt heel erg mooi geworden!

little sweet things zei

Wat een mooi papier heb je gebruikt!
Ik doe dit wel eens met theekistjes en ook de ladekastjes van Ikea lenen zich hier goed voor.
Groetjes,Sas

Zaanse Zolder zei

ooh prachtig, vooral dat papier, zo mooi ! (inderdaad dat vogelkooitje, zwijmel...
Ik heb onlangs een klein thee kistje gekocht om ooit iets mee te doen. Met papier als dit zal dat prachtig worden !!

THE BLACK BARN zei

MOOI KASTJE!!
LEUK GEDAAN!

FIJN WEEKEND,

MIRANDA

Anoniem zei

Wat een prachtige blog en het kastje is echt super geworden!

Groetjes en tot een volgende keer,
Esther

Oude lappen zei

Heel mooi gedaan, ga ook op zoek naar het papier dat je gebruikt hebt. Heb nog een kistje staan misschien doe ik het daar wel mee.
Nog een mooi weekend!
Liefs Liliane

Maaike zei

Mooi geworden! Vooral ook leuk om het hele proces te zien!

Fijn weekend! Groeten Maaike

Mirjam zei

Hallo dames,
Het is echt een juweeltje van een kastje geworden. Misshien dat ik op deze manier eens aan de gang ga met de houten lektuurbakken van Ikea...
Ik wens jullie een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

ALISON zei

So cute.....ciao Alison

Jolanda zei

Prachtige blog!!
Fijn weekend,

Jolanda
Woonwinkel 't Zolderrijk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...